Klachtenregeling

Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

Wat kun je doen als je ergens niet tevreden over bent? Vertel een van ons wat je dwars zit, het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige. Daarom doen wij er alles aan om jou en je partner goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kan een misverstand uit de weg geruimd worden en/of kun je gerust gesteld worden. Ook kunnen we op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt. Wij maken graag een afspraak voor een gesprek.

Als dit niet lukt is er een klachtenregeling. Lees verder als je meer wilt weten over de klachtenregeling.

De klachtenfunctionaris. Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris waarbij je verloskundige is aangesloten. De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl

De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, je klacht binnen zes weken af te handelen.

Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kan je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

www.geschilleninstantieverloskunde.nl

Uitgebreidere informatie over deze klachtenregeling voor verloskundige praktijken vind je op de website van de KNOV: www.knov.nl. Heb je geen internet? Dan hebben wij deze informatie ook op papier voor je. Vraag er gerust naar.

Wie zijn wij

Spreekuren

Bereikbaarheid

Kwaliteit